Koła żeliwne do dużych obciążeń w obudowach skrętnych spawanych z hamulcem
Przeznaczone do dużych obciążeń koła żeliwne są wyposażone w dodatkowo wzmocnioną obudowę skrętną i hamulec mechaniczny. Korpus kół stworzony jest z jednolitego i obrabianego maszynowo odlewu żeliwnego. Prawidłową pracę koła zapewnia łożysko kulkowe zabezpieczone długotrwałym smarem. Łożyska w tych rodzajach kół osadzane są w piaście żeliwnej koła z tuleją dystansową. Całe koła żeliwne pokryte są proszkowaną farbą w szarym kolorze. Przedział temperatury pracy kół zaczyna się od -50 do +150°C.
Symbol | średnica koła (mm) | szerokość bieżni (mm) | rodzaj łożyska | numer łożyska | wysokość koła z obudową (mm) | rozstaw otworów (mm) | przesunięcie osi (mm) | dopuszczalne obciążenie (kg) | waga (kg.) | Cena | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | 6ZH | 80 | 46 | kulkowe | 2x6004 | 134 | 60x80 | 78 | 600 | 4,00 | 218,71 zł  (177,81 zł netto) | |
![]() | 15ZH | 100 | 46 | kulkowe | 2x6004 | 154 | 60x80 | 78 | 600 | 4,80 | 223,82 zł  (181,97 zł netto) | |
![]() | 25ZH | 125 | 46 | kulkowe | 2x6004 | 174 | 80x107 | 104 | 800 | 6,60 | 312,01 zł  (253,67 zł netto) | |
![]() | 45ZH | 160 | 50 | kulkowe | 2x6204 | 220 | 80x107 | 118 | 1000 | 9,00 | 411,48 zł  (334,54 zł netto) | |
![]() | 65ZH | 200 | 50 | kulkowe | 2x6204 | 260 | 80x107 | 142 | 1200 | 10,10 | 482,52 zł  (392,29 zł netto) | |
![]() | 95ZH | 250 | 50 | kulkowe | 2x6204 | 305 | 80x107 | 185 | 1200 | 11,40 | 530,66 zł  (431,43 zł netto) |
Koła żeliwne do dużych obciążeń obrotowe, spawane z hamulcem
Zestawy kół żeliwnych w obudowach skrętnych i hamulcem mają dużą odporność na uderzenia, ścieranie oraz zarysowania. Do obudowy kół wykorzystano dodatkową płytkę wzmacniającą z blachy spawanej- znacznie zwiększa wytrzymałość.
Obudowa skrętna w zestawie kołowym to solidna konstrukcja spawana, która stworzona jest ze stalowych elementów tłoczonych. Koła w takich obudowach osadzane są na tulejkach oraz montowane z kielichem obudowy przy użyciu śruby i nakrętki. Obudowa dodatkowo została wzmocniona podstawą z łożyskiem oporowym wzdłuż zabezpieczonym uszczelniaczem tworzywowym. Całość konstrukcji umożliwia łatwe skręcanie, bez używania dodatkowych sił.
Hamulec mechaniczny umożliwia zablokowanie ruchu obrotowego koła, ruchu obrotowego głowicy skrętnej oraz blokadę kierunku. Koła żeliwne w spawanych obudowach skrętnych z hamulcem to jeden z rodzajów kół, które są trwałe i odporne na obciążenia. Często stosowane są w maszynach produkcyjnych, transportowych i budowlanych, gdzie wymagana jest duża wytrzymałość i stabilność.
Koła żeliwne w obudowach skrętnych spawanych z hamulcem składają się z obręczy żeliwnej, która zapewnia wytrzymałość i odporność na obciążenia, oraz obudowy skrętnej, która umożliwia lepszą manewrowość maszyny i łatwiejsze skręcanie w krętych i wąskich miejscach. Obudowa skrętna jest spawana, co zapewnia mocną i stabilną konstrukcję, która jest odporna na uszkodzenia. Hamulec pozwala na lepszą kontrolę.